FrågaFAMILJERÄTTBarnrätt29/12/2020

Vad gör jag om mitt barn inte vill bo hemma?

Om jag är en ensamstående mamma till ett barn, och barnet inte vill bo hos mig, vart vänder jag mig? Hur går jag till väga? Finns ingen pappa med i bilden.

Lawline svarar

Hej,
Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Ni kan kontakta socialtjänsten i er kommun för att få hjälp med er situation. De kommer försöka hjälpa er och det finns många insatser de kan bidra med. Här kan du läsa mer.

Vänligen,

Matilda BergströmRådgivare