Spelar det någon roll vilken adress som står i testamentet?

spelar det någon roll vilken adress det står i testamentet, jag har flyttat sedan mitt blev skrivit!

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det spelar ingen roll om du har bytt adress sedan testamentet skrevs. Kraven för hur ett testamente ska upprättas finns i 10 kap ärvdabalken. Testamentet ska vara skriftligt och undertecknat av dig och två vittnen. (I 10 kap 4 § ärvdabalken kan du läsa vilka som inte får vara vittnen.) Uppfyller ditt testamente de kraven gäller det så länge du inte återkallar det. Det finns över huvud taget inget krav i lagen på att din adress ska finnas med. Jag hoppas du fick svar på din fråga.

Vänliga hälsningar

Lawline RådgivareRådgivare