FrågaARKIVÖvrigt30/04/2020

Skolfrågor och Lawlines policy

Hej! Jag har en skoluppgift inom juridiken i gymnasiet och tänkte ställa ett par frågor om det är okej? Mina frågor är då hur arbetar ni, vilka speciella frågor brukar ni möta på i ert arbete och hur svårt är det? Är det mycket känslor i arbetet eller måste man "stänga av" sina känslor för att arbeta på bästa sätt? Hur känns det att vara jurist och vad måste man "behärska" eller vara intresserad av för att klara yrket?

Tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter inom ramen för vår juridiska rådgivning. Med anledning av detta kan jag dessvärre inte besvara din fråga här. Däremot får du gärna kontakta mig på sofia.edvardsson@lawline.se så hjälper jag dig gärna ändå.

Trevlig valborg!

Vänligen,

Sofia EdvardssonRådgivare