FrågaÖVRIGTPUL/GDPR12/04/2019

Skolfråga ej svar

Hej! Jag behöver hjälp med ett rättsfall. Låt säga att Kalle är intresserad av att köpa en cykel. Han vet att Stefan, som bor mittemot honom, vill sälja en cykel. Kalle tittar på cykeln som Stefan erbjuder sig att sälja för 1500 kronor, men tycker att den är lite för risig för hans smak. Han ber artigt Stefan att få återkomma senare med besked om han ska köpa cykeln. Dagen efter har Stefan ställt cykeln utanför Kalles port och lagt nyckeln i brevinkastet.

Vad händer om Kalle inte omedelbart kontaktar Stefan för att meddela att han inte vill ha cykeln? Och vad skulle hända om Kalle kulle börja använda cykeln?

Lawline svarar

Hej,

Lawline besvarar tyvärr inte skolfrågor och skoluppgifter, utan vi hänvisar dig istället till relevant kurslitteratur eller tillämplig lagtext.

Med vänliga hälsningar,

Amanda AlwallRådgivare