Rysk arvsrätt

Arvsrätt i Ryssland. Min fru är ryska och hennes mor dog i februari och hon behöver en generalfullmakt till sin dotter som bor kvar i Ryssland. Är det något ni kan hjälpa till med?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Eftersom din fråga besvaras genom de ryska reglerna gällande arv och fullmakt kan jag dessvärre inte hjälpa dig. Jag kommer anta att din frus mor var bosatt i ryssland, varför den ryska arvsrätten är tillämplig. Sedermera är kunskap om de ryska fullmaktsreglerna avgörande för att kunna skriva en juridiskt korrekt generalfullmakt.

Jag rekommenderar att du kontaktar en jurist som är verksam i Ryssland eller som har insyn i den ryska rätten för att få ett tillfredsställande svar.

Jag önskar dig lycka till, tveka inte på att höra av dig om du skulle komma på fler frågor.

Aram ShokorRådgivare