FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt10/11/2020

Rättsfall på när socialtjänst bryter mot sin tystnadsplikt i sin samverkan med polis

Hej

Finns det några rättsfall eller JO-fall eller likande praxis där socialtjänst dömts för brott mot tystnadsplikten i sin samverkan med polis eller vice versa, alltså att polis dömts för brott mot tystnadsplikt genom att ha samverkat och delat information med socialtjänsten?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Jag har tyvärr inte hittat något rättsfall som är passande till din fråga. Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med Lawlines jurister som förhoppningsvis kan hjälpa dig med din fråga, för mer information klicka på länken https://lawline.se/boka

Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Maryam NaqqarRådgivare