Lawline svarar inte så skoluppgifter

EX: Krister och Anette är gifta med varandra. Paret har tre gemensamma barn (Ada, Beda och Cedrick). Krister har varit gift tidigare och har från det äktenskapet barnen David och Erika

Krister avlider plötsligt och parets gemensamma giftorättsgods uppgår till 1 400 000 kronor.

fråga 1 en fördelning av boet. Ingen av makarna har enskild egendom

fråga 2 På vilket sätt förändras förutsättningarna om paret hade skrivet ett inbördes testamente?

fråga 3 Om paret inte skrivit ett inbördes testamente och det gemensamma giftorättsgodset uppgår till 110 000 kronor. Hur fördelas tillgångarna?

Stort Tack

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med dig fråga.

På Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter. Du kan dock givetvis använda vår sökfunktion för att söka svar på liknande frågor som vi besvarat.

Med vänlig hälsning,

Izel IRådgivare