Lawline besvarar inte skoluppgifter

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att lösa denna uppgift.

Kalle har avlidit. Han hade inga barn och även hans föräldrar har gått bort. Kalle efterlämnar en morbror, Eskil, kusinen Ella som är dotter till Kalles moster Ann, farbrodern Göran som är bror till Kalles far och faster Ingrid som är syster till Kalles far.

Kalle efterlämnade 120 000 kr. Fördela Kalles arv. Motivera varje steg och ange vilka lagrum som är tillämpliga.

Lawline svarar

Tack för att du vänder er till Lawline med din fråga.

Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter. Det innebär att jag tyvärr inte får hjälpa dig med att besvara din fråga. Mitt tips till dig är att studera de olika arvsklasserna i 2 kap. ärvdabalken.

Lycka till med uppgiften!
Vänligen,

Matilda BergströmRådgivare