FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt26/07/2016

Köpa ut före detta sambo

Hej

Bor tillsammans med min sambo i ett radhus.

Båda står som ägare 50% var.

Nu är det så att min sambo är skyldig mig massa pengar sedan tidigare , och vi ska separera och jag ska ta över hennes del ,hur gör jag det lättast.

Mvh Thomas

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Utifrån situationen du beskriver är troligen det smidigaste alternativet att du tar över din före detta sambos del av radhuset genom att köpa ut henne ur detta, och kvitta köpeskillingen du erlägger till henne med de skulder hon har till dig.

Hoppas du fick svar på din fråga, och lycka till!

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare