FrågaÖVRIGT14/08/2021

Kan man bli borttagen från Lexbase om man har flyttat utomlands?

Hej

Kan man bli borttagen från Lexbase om man har flyttat utomlands?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline.

Du kan tyvärr inte bli borttagen från Lexbase bara för att du flyttar till utlandet. Man kan i dagsläget inte ta bort sig själv från Lexbase. Det är bara Lexbase själva som kan raderar t.ex. en dom från deras databas. På Lexbase hemsida kan du finna deras egna gallringstider för när uppgifterna tas bort från deras hemsida. Ett tipps är dock att du kontaktar Lexbase och frågar om de kan ta bort dig.

Har du fler frågor är du varmt välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Minella KurjakovicRådgivare