Kan Lawline hjälpa till att svara på internationella arvsfrågor?

Hej,

Jag läste svaret från personen som bott i Thailand i 16 år. Han måste kontakta en jurist i Thailand?

Går det att få svar i internationella arvsfrågor här?

Mvh, Tommy

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Du är varmt välkommen att ställa alla möjliga typer av juridiska frågor till oss. Någon av våra rådgivare kommer därefter att svara på din fråga i den mån det går. Jag kan inte, på förhand, garantera att du kommer att få ett svar på din fråga. Däremot kan jag påpeka att du genom Lawline's webbrådgivning kan få juridisk rådgivning inom ett stort antal rättsområden, däribland arvs- och testamentsrätt. Detta innefattar även internationella arvsfrågor och det svaras, relativt, ofta på sådana (du kan hitta flera exempel på besvarade internationella arvsfrågor i vårt frågearkiv).

Du kan även vända dig till vår juristbyrå för att få mera kvalificerad hjälp i ditt ärende (då av en erfaren jurist). Vår juristbyrå svara på de flesta frågor men hanterar, i dagsläget, inte frågor rörande skatterätt eller straffrätt Det borde således gå bra att ställa internationella arvsfrågor även till dem. Om du är intresserad kan du skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan här. Du kan även kontakta oss via telefon för vidare rådgivning i ditt ärende.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Jag hoppas att du har fått ett någorlunda hjälpsamt svar på din fråga. I den mån jag har missförstått din fråga, något är oklart eller om du bara har några ytterligare funderingar så får du gärna återkomma.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare