FrågaOFFENTLIG RÄTTPolis30/07/2021

Kallelse till förhör

Är det vanligt att polisen skickar kallelse till förhör med stämpel HEMLIGT på?i detta fall grovt bedrägeri och bokföringsbrott?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline för din fråga!

Du kan inte vända dig till någon myndighet för att få reda på att du har blivit polisanmäld, anledningen bakom detta är för att den person som anmälde brottet ska skyddas och fortsätta vara anonym. Så länge det står tid och plats för kallelsen så kan du ringa polisen och dubbelkolla anledning till varför de skickade brevet med hemligt stämpel på.

Förhoppningsvis löser det sig, om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att återkomma till oss på Lawline!

Gabriella ZakoRådgivare