FrågaARKIVÖvrigt12/11/2020

Hur kan jag flytta isär om jag inte står på hyreskontraktet?

Jag och min sambo vill flytta isär men jag står inte med i kontraktet, samt att hyresvärden inte vill skriva in fler personer i kontraktet. Hur ska vi gå till väga för att kunna flytta isär?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

För att kunna flytta isär krävs inte att man står med på något hyreskontrakt. Om ni önskar att separera så är de fri att söka en annan bostad och flytta dit och därmed skriva dig där. Således har ni flyttat isär.

Hoppas du fick svar på din fråga,

MVH

André BlomquistRådgivare