FrågaÖVRIGTÖvrigt31/10/2022

Hur får jag betalningar till en hemsida att upphöra?

Hej. Det sker återkommande dragningar från mitt konto till Paid Wings. Förmofligen från en datingsite jag varit med på (och tydligen är fortfarande). Inget jag använder mej av dock. Hur gör jag gör att betalningarna ska upphöra och i förlängningen avsluta abonnemanget?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns ingen lag som reglerar det du berättar. Jag skulle dock råda dig att kontakta den datingsida som fortsätter att dra pengar från ditt konto och förklara att du inte längre använder deras tjänst. Alternativt om du själv kan logga in på sidan och sluta abonnera på sidan. Om sidan inte hjälper dig att avsluta din prenumeration har du som konsument alltid rätt att anmäla ett företag som gör fel till Konsumentverket. Det gör du här.

Hoppas att du fick svar på din fråga och att allt löser sig för dig!

Vänligen,

Michelle KomulainenRådgivare