Fråga om ersättning för parkeringsskada orsakad av okänt fordon

min bil blev påkör på en parkeringsplats,den andra förare stack i väg,vem betalar reparation,min bil är 1 månad gammal

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline med din fråga!

I händelse av att din bil skadats av ett okänt fordon medan din bil stått parkerad har du möjlighet att få ut ersättning från Trafikförsäkringsföreningen. För att ha möjlighet att få ut ersättning är ett första krav att skadan är polisanmäld och att en skadeanmälan lämnats in till ditt försäkringsbolag.

Mer information om hur du går tillväga hittar du här.

Med vänlig hälsning,

Niclas LindblomRådgivare