FrågaÖVRIGTÖvrigt28/06/2022

Fråga om användbara termer i offerter

Vilka är termer att ha i en offert för en badrumsrenovering? Betalningsvillkor, ersättning för förseningar och andra villkor?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Ett tydligt och välreglerat avtal kan göra att man undviker potentiella konflikter och att båda parterna känner sig trygga med att affären kommer gå smidigt. Ett dåligt skrivet avtal som inte är anpassad efter den aktuella situationen kan innebära motsvarande besvär för parterna.

Följaktligen vore det bäst om du utformar offerten tillsammans med en jurist och jag rekommenderar dig därför att kontakta vår juristbyrå (Boka tid med jurist) så att offerten kan bli anpassad utefter just dina behov och denna situation.

Ha det bra!

Med vänlig hälsning,

Isaac JurisRådgivare