FrågaFAMILJERÄTTUnderhåll30/06/2021

Förlängt underhållsstöd

Hej! Min son får förlängt underhållsstöd, då han fortfarande har ett år kvar på gymnasiet, han fyller 20 år i augusti när kommer sista utbetalning av underhållet?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline!

Frågan behandlas av Försäkringskassan och har du vidare frågor kan du alltid vända dig till dem. När det gäller förlängt underhållsstöd som din son får man det till och med juni, vilket innebär att han inte får underhållsstöd i juli och framåt.

Eftersom det är juli månad nu så ska betalningarna ha upphört. Om han däremot får underhållsstöd ändå kan ni alltid vända er till Försäkringskassan och kolla om det är någonting som är fel.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänligen,

Kajsa SvenssonRådgivare