FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt30/07/2015

Föräldraskap

Hej!

Jag ska söka turkiskt medborgarskap men för detta så måste jag veta om min pappa, som tyvärr är död sedan ett antal år tillbaka, står som min pappa på papper. Min mamma har ingen i familjen tyvärr kontakt med så kan heller inte fråga henne. Hur kan jag ta reda på detta?

Lawline svarar

Hej, och tack för din fråga!

Under förutsättning att din pappa är svensk medborgare finns faderskapet registrerat i folkbokföringen. För att få uppgifter från folkbokföringen hör du av dig till skatteverket.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare