FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt21/02/2018

Den lagreglerade timkostnadsnormen 2018

Om man ska dra vidare via familjerätten. Vad kostar det

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vände dig till Lawline med din fråga!

Den lagreglerade timkostnadsnormen ligger på 1 699 kr per timme (2018). Sedan beror det på hur många timmar ett mål kräver. Jag kan tyvärr inte svara på exakt hur mycket det kommer att kosta då jag inte har någon möjlighet att sätta mig in i just ditt fall. Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med en av våra jurister och be om ett prisförslag (juristerna kollar då på ditt fall och ger ett förslag baserat på hur många timmar de tror att fallet behöver) och hjälp angående ifall du har rätt till rättshjälp, du bokar tid genom denna länk.

Hoppas du känner att du fått åtminstone lite bättre koll på läget!

Vänligen,

Isabella VasiliouRådgivare