FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt29/06/2017

Belastningsregister - flygvärdinna

Hej !

När man ansöker till Cabin Crew ( Steward ) , Flygvärdinna.

Vet ni vad det är för typ av belastningsregister man ansöker om då?

Är det en begränsad eller hela belastningsregistret?

Jag har nämligen en punkt med som hände för 4 år sedan. ( Ringa Narkotikabrott ).

Tack på förhand.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

När man ansöker jobb som flygvärdinna kan arbetsgivaren begära utdrag ur belastningsregistret. De flesta flygbolagen har en policy att göra detta där en eventuell anmärkning kan påverka ansökningen.

Det finns ingen speciell ansökan för cabin crew. Det är ett vanligt utdrag för enskild person. Den omfattar hela belastningsregistret. Du finner ansökningsformulär och ytterligare information på polisen hemsida.

Hoppas du fick svar på din fråga. Återkom vid eventuella funderingar.

Vänligen,

Robert GreenRådgivare