Preskription och betalningsanmärkning

Jag har fått ett brev från en inkasso bolag där de informerar att de har ansökt utmättning hos kronofogden, ang en bankskuld som är äldre än 10 år. Under tiden har jag varit utomlands och varit därför helt oanträffbar.

Den andra frågan har att göra med CSN, som skickade in till kronofogden för avgifterna 2004 och 2005. De är inte kvar hos fogden, men prickningen har jag ändå. Vad kan jag göra för att få bort den?

mvh

David

Lawline svarar

Not Valid Answer 1338

Jacob ÖbergRådgivare