FrågaÖVRIGTÖvrigt02/04/2012

STÄMNING

Genom försumlighet från personalen omkom min mor på ett kommunalt äldreboende. Jag har för avsikt att kräva skadestånd från den myndigheten. Vet bara inte hur jag bör formulera mig så att det blir så oantastligt som möjligt.

Lawline svarar

Hej, Till att börja med vill jag beklaga det som hänt din mor. Vad gäller en eventuell skadeståndstalan är det bästa råd jag kan ge dig att kontakta en verksam jurist. Denne kan hjälpa dig med alla aspekter av tvisteförfarandet. Vänligen,
Hampus SabelRådgivare