FrågaÖVRIGTÖvrigt05/04/2011

Lagändringar

Jag undrar om lagarna i avtalsrätt, köprätt, obeståndsrätt, marknadsrätt, associationsrätt eller arbetsrätt har ändrats något sen 2006? Jag har nämligen 2006 års upplaga av lagboken.Hur kan jag i så fall få reda på vilken/vilka lagar som har ändrats?Kan jag se det på eran hemsida någonstans?

Lawline svarar

Hej! Du har tillgång till lagtext på www.lagen.nu När du går in på respektive lag du är intresserad av ser vilket år den gick i kraft. Har enstaka paragrafer ändrats sedan lagen gick i kraft anges det i SFS-numret som du hittar inom parentes i kursiv stil i slutet av paragrafen. Där ser du vilket år lagen har ändrats och du kan då få reda på om paragrafer ändrats, lagts till eller upphävts sedan 2006. Med vänlig hälsning Malin Ekstrand
Lawline RådgivareRådgivare