FrågaÖVRIGTÖvrigt27/03/2011

Lön vid notarietjänstgöring

Hej. Jag har en fråga angående de olika lönenivåerna på notarietjänstgöringen. När övergår tjänstgöringen från nivå ett till nivå två? Det är skillnad i lön, och jag undrar efter hur lång tid man övergår till nivå två och därmed får högre lön? Vad är ingångslönen för en notarie 2011? Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga! Ingångslönen för en notarie är 23 000 kr. Efter de inledande 12 månaderna erhåller man den högre lönen om 25 500 kr. Denna lön behåller man sedan under resterande delen av tjänstgöringen. Hoppas svaret varit till hjälp! Med vänlig hälsning
Caroline NilssonRådgivare