FrågaAVTALSRÄTTGåva23/07/2018

Vad kan jag ge bort med hjälp av gåvobrevsmallen hos Lawline?

Hej!

Såg att ni hade gåvobrev som mall, min fråga är då på ett och samma gåvobrev kan jag ge gåva till min man på fastighet, bil, båt, pengar m.m. och kan mannen på sitt gåvobrev ge samma gåvor till mig?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Att skapa ett gåvobrev via vår hemsida är snabbt, enkelt och till ett konkurrenskraftigt pris! Du fyller själv i alla uppgifter och har möjlighet att båda ändra och granska i gåvobrevet innan du bekräftar och betalar.

I webbtjänsten finns det bara möjlighet att välja en gåvotyp (aktier/värdepapper, bostadsrätt, fastighet, fordon, pengar eller annat). Efter vad jag kan utläsa av din fråga är det flertalet gåvor som ska ges till din man (och vice versa). En sådan gåva går något utöver vad webbtjänsten erbjuder, men givetvis kan vi hjälpa er även med ett sådant gåvobrev!

Jag rekommenderar att du bokar tid med någon av våra duktiga jurister så får ni hjälp med att upprätta gåvobrevet. Det krävs inget personligt möte utan kan skötas per e-post om det passar er bättre. Vill ni hellre ringa går det bra att nå oss på 08-533 300 04.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare