FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt30/11/2018

Kontroll av stämningsansökan

Hej,

Mitt företag har fått en stämning gällande copyright infringement från en advokatbyrå i England.

Jag vill kolla om denna stämning är äkta och hur jag går tillväga på bästa möjliga sätt.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline.

Självklart vill vi hjälpa dig med det här. Via den kostnadsfria webbrådgivning är det däremot inte möjligt att granska dokument. Vi erbjuder därför hjälp från erfarna jurister i Stockholm, dessa kan även hjälpa dig via telefon eller Skype o du inte bor i eller har möjlighet att ta dig till Stockholm.

Du bokar tid HÄR.

Vi tillämpar den lagreglerade timkostnadsnormen om 1 699 kr per timme, men det går i vissa fall att avtala om fast pris.

Jag önskar dig lycka till och tvekar inte på att du får bästa möjliga hjälp med ditt ärende! Är det något annat jag kan hjälpa dig med direkt här får du gärna höra av dig igen.

Sara HillRådgivare