FrågaÖVRIGTPUL/GDPR26/02/2019

Skolfråga ej svar

Hej. Vi gör ett skolprojekt om lag och rätt och undrar vad grovmisshandel först och senare (kanske en 2 veckor senare) misshandlas samma person till döds. Personen som misshandlades råkade köpa droger av en polis och därför tvingades att tjalla. När han kommer tillbaka blir andra i gänget arga och torterar honom till döds. Poliser ser när några ska dumpa kroppen och de är även droger på sig. När du utfrågas vägrar de prata men polis hittar verktyg med deras dna och den skadades blod på. Min fråga är då, vad är ett troligt straff till de som blir arresterade?

Lawline svarar

Hej,

Lawline besvarar tyvärr inte skolfrågor och skoluppgifter, utan vi hänvisar dig istället till relevant kurslitteratur eller tillämplig lagtext.

Med vänliga hälsningar,

Amanda AlwallRådgivare