FrågaÖVRIGTÖvrigt31/07/2022

Komplettera info

Hej, Jag behöver hjälp med min Månadslön. Jag sa upp mig förra månaden och fick i förrgår min slut spec. Enligt de har de dragit 21.360:- När jag frågar varför säger de att det är för att de redan betalat mig den summan en gång. Kanske är det jag som inte kan läsa av korrekt. Mvh

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

I och med att jag inte fått mer info än att din arbetsgivare dragit månadslön om 21 360 kr så blir det lite svårt för mig att, på din frågeställning, ge det mest optimala svaret. Det jag därför rekommenderar dig att göra är att ställa en fråga på nytt där du kan mer ingående redogöra för olika omständigheter i din uppkomna situation. Det jag behöver veta för att ge dig ett svar är vad arbetsgivaren egentligen menar när de säger att de redan betalat ut summan på 21 360 kr; menar de exempelvis att de råkat betala ut för mycket i månadslön? Har du inte svar på denna fråga råder jag dig att kolla med din arbetsgivare.

Återkom gärna med din fråga när du fått mer info.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare