FrågaÖVRIGTÖvrigt30/10/2022

Hur får man, som part i ett tvistemål, reda på när dom meddelas?

Hej, jag heter N.N. och jag vill fråga om det är klart med min ansökan om skadestånd som jag sökte jag är född X mvh

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Tyvärr har jag svårt att utläsa av din fråga exakt vad det är du önskar få hjälp med.

I den mån du undrar om dom har hunnit meddelas i ett skadeståndsmål vilket du är part i så ska, enligt lag, dom eller beslut i ett mål eller ärende hos en allmän domstol skickas till parterna samma dag som avgörandet har meddelats (2 § förordning (2003:234) om tiden för tillhandahållande av domar och beslut, m.m.). Du kommer, med andra ord, att bli kontaktad av domstolen när detta sker.

I den mån du undrar om en ansökan om skadestånd, vilken du har anlitat Lawline för att hjälpa dig med, är klar att skickas in till domstol hänvisar jag dig att kontakta vår juristbyrå via mejl eller telefon (se kontaktuppgifter nedan).

I den mån du inte har fått något svar på din fråga, vänligen försök att ställa den på nytt så att vi, snarast möjligt, kan återkomma med ett svar.

Vänligen,

Kontaktuppgifter till Lawline

Mail: Info@lawline.se

Telefon:  010-207 93 00  (öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00)

Lawline RådgivareRådgivare