FrågaÖVRIGTPUL/GDPR18/09/2020

Har ni möjlighet att besvara frågor utan att publicera svaret?

Hej

Jag skulle först veta om man kan fråga utan att frågan publiceras?!

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Vanligtvis besvarar vi frågor och publicerar svaret för att andra som kan ha liknande frågor ska kunna ta del av svaret. När vi publicerar svaret ser det ut som detta svar och svaret går att söka upp i vår fråga/svar-databas på hemsidan. Som du ser syns inte ditt namn och andra personuppgifter i detta svar och om du exempelvis skriver "mvh namn" så tar vi bort namnet (dvs. vi anonymiserar frågan). Vi har även möjlighet att besvara frågor utan att publicera svaret och frågan. Du är även varmt välkommen att ringa oss på Lawline för juridisk rådgivning, så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare i ditt fall. Du kan nå oss på tel. 08-533 300 04, mån-fre mellan kl. 10-16.

Har du fler frågor är du välkommen att höra av dig!

Med vänliga hälsningar,

Dostan SulaimanRådgivare