FrågaÖVRIGTÖvrigt26/09/2022

Erbjuder Lawline studierådgivning?

Jag läser psykologiprogramet och vill läsa bio medicinsk analys. Funderar om man kan jobba på två yrke och utvecklas inom yrken? Finns det nackdelar med att studera två programme?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Lawline erbjuder juridisk rådgivning inom en rad olika områden. Vi har många duktiga rådgivare som kan hjälpa till med frågor av alla möjliga slag. Rådgivningen kan, dessutom, erbjudas på en rad olika sätt. Detta innefattar onlinerådgivning, telefonrådgivning samt rådgivning på plats på vårt fysiska kontor.

Lawline är, däremot, mindre kvalificerade att besvara diverse frågor rörande studievägledning (åtminstone rörande frågor som inte har med juristutbildningen att göra). För ett lämpligare, och troligtvis mycket mer hjälpsamt, svar på din fråga rekommenderar jag dig därför att vända dig till din skolas studievägledare (information om hur man kommer i kontakt med studievägledare brukar gå att finna på lärosätets, alternativt fakultetens, hemsida).

Jag hoppas att du har fått ett någorlunda hjälpsamt svar på din fråga. I den mån jag har missförstått din fråga eller i det fall du har några ytterligare funderingar så får du gärna återkomma.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare