Definition av termen "bankmedel"

Hej!

Jag fick enligt testamentet bankmedel, vad innefattar det? Är det även allt innehåll i bankfacket såsom ringar,

klockor, gamla mynt, frimärken mm?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du valt att ställa din fråga till oss på Lawline!

Termen bankmedel omfattar endast pengar (medel) som finns på testatorns bankkonton. Bankmedel omfattar med andra ord inte klockor, gamla mynt (mynt som inte längre går att betala med) och frimärken etc.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare