Vilka dokument behövs om man ska gifta sig i Marocko?

Hej,

Jag ska gifta mig med en marockansk man i Marocko. Vilka dokument behöver jag? De dokument jag har nu som jag har svenskt apostille på men översatt allt till franska är:

Skilsmässodom

Personbevis

Kopia på pass

Äktenskapscertifikat

Arbetsgivarintyg för 3 månader bakåt

Utdrag ur belastningsregistret

Är det något mer jag behöver?

Jag är tacksam för snabbt svar då jag reser den 6 januari.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

För att vara på den säkra sidan rekommenderar jag att du kontaktar Marockos ambassad och kollar med dem om du har med alla dokument som behövs.

Om du har fler frågor kan du ringa till Lawlines telefonrådgivning. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare