Vad ska jag betala för tomten?

Hej! Jag ska köpa en del av em tomt och undrar vad jag ska betala De involverade i detta ärende är ägaren till tomten jag och grannen?

Mvh

Lawline svarar

Hej

Tack för att du vänder dig till Lawline!

Det framgår inga uppgifter om var tomten ligger, vad den ska användas till, om den är bevuxen med skog eller hur stor den är. Du kan däremot betala det som kallas skäligt pris. Skäligt pris borde vara marknadsvärdet vilken bestäms utifrån genomsnittet av försäljningspriser från jämförbara tomter som sålts i samma eller intilliggande områden.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Bästa hälsningar

Ahmet ErcinRådgivare