Uppgifter om personnummer för barn

Jag är X år och födes den XX januari 20XX och undrar vad mitt personnummer är?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Skatteverket har information om ditt personnummer

Vi på Lawline kan tyvärr inte hjälpa dig att ta reda på ditt fullständiga personnummer. En person som exempelvis är 13 år och är född den 17 januari 2011 skulle ha personnummer 20110117-XXXX. Om du vill veta ditt fullständiga personnummer är mitt tips att kontakta Skatteverket för svar. Om du kontaktar dem och berättar när du är född, vad du heter och vart du bor så finns det förutsättningar för dem att delge dig ditt fullständiga personnummer. Du kan nå Skatteverket via telefon på 0771–567 567. Du kan även maila dem om du hellre vill det.

Vi på Lawline kan hjälpa dig att ta din fråga vidare

Jag hoppas att du fått svar på din fråga och önskar dig stort lycka till! Om du har ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till någon av våra förträffliga jurister. Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon på 08-533 300 04 eller via mail på info@lawline.se

Vänligen,

Anna EvensRådgivare