Hur tar man reda på uppgifter om någons personnummer?

Personnummer på XX, adress X, ort X

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Du kan vända dig till Skatteverket för information om personnummer till en viss person

Tyvärr kan inte vi på Lawline hjälpa dig att ta reda på vilket personnummer som är kopplat till en viss person. I den frågan måste jag hänvisa dig vidare till Skatteverket för svar då det är de som ansvarar för folkbokföringen i Sverige. Du kan nå Skatteverket via telefon på 0771–567 567. Du kan även nå dem via mail.

En annan möjlighet är även att söka informationen på hemsidor som Mrkoll, Ratsit, Eniro eller liknande då sådana uppgifter finns att tillgå även där.

Vi på Lawline kan hjälpa dig att ta din fråga vidare

Jag hoppas att du fått svar på din fråga och önskar dig stort lycka till! Om du har ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till någon av våra förträffliga jurister. Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon på 08-533 300 04 eller via mail på info@lawline.se

Vänligen,

Anna EvensRådgivare