FrågaFAMILJERÄTTGod man25/02/2015

Rättshandlingsförmåga vid god man

Min Mor är 80 år och bor på ett äldreboende.Hon har en God man men är inte omynighetsförklarad.Hur skall hon eller jag som enda barn få insyn i hennes ekonomiska tillgångar, tex. Utdrag från hennes Bank ? Mvh Jan

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga,

Att din mor har en god man hindrar inte henne från att ha insyn i hennes ekonomiska tillgångar, som sagt är hon inte omyndigförklarad utan behåller sin rättshandlingsförmåga. Kontakta banken så ska ni få hjälp! Återkom om du undrar något ytterligare.

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare