Vilka skriver under arvskifteshandling?

Hej ! Min Syster och jag är dödsbodelägare. Dessutom är våra barn universella testamentstagare. Räcker det att min syster och jag skriver på arvsskifteshandligen.

Lawline svarar

Hej!

Arvskifteshandling ska skrivas under av arvingar och universiella testamentstagare då båda är dödsbodelägare, 23:1 och 23:4 ärvdabalken. Om era barn är universiella testamentstagare ska de därmed också skriva under arvskifteshandlingen.

Ärvdabalken hittar du https://lagen.nu/1958:637

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare