FrågaAVTALSRÄTTOmyndiga26/07/2016

Skriftligt intyg på medtagande av barnbarn på resa

Skall till Spanien. Pappan och Mamman har gett tillstånd att ta med barnbarnet dit. Behövs det något skriftligt?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om ni vill vara säkra på att inga problem ska uppstå kan ni be föräldrarna göra en fullmakt som de sedan skriver under inför en s.k. Notarius Publicus. En notarius publicus är en person, oftast en advokat, som har rätt att intyga underskrifter osv.

Vänligen,

Johan KristofferssonRådgivare