Skoluppgift

Ture har genom hot tvingat Robert att skriva under ett skuldebrev. Ture sålde vidare skuldebrevet till Henning. Måste Robert betala Henning om han kräver det? Är det någon skillnad mellan löpande och enkla skuldebrev?

Lawline svarar

Din fråga har en typisk karaktär av en skoluppgift och Lawline har som policy att inte besvara skolfrågor. Vi får hänvisa dig till aktuell kurslitteratur istället.

Skulle det förhålla sig på annat sätt får du gärna återkomma.

Hoppas du hittar svar på din fråga!

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare