Möjligheten att ställa krav på avgångsvederlagets utbetalning

hej jag ska få avgångsvedelag i sex månd och vill ha allt i en klupsumma i stället hur gör jag och vem ska jag prata med

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det finns ingen lag som reglerar hur avgångsvederlag ska betalas ut.
Avgångsvederlaget bygger på frivillighet. Det är helt upp till dig och din arbetsgivare att komma överens om hur avgångsvederlaget ska betalas ut.

Har du synpunkter på hur avgångsvederlaget betalas ut så är det din arbetsgivare du ska vända dig till.

Hoppas att du fått svar på din fråga.

Vänligen,

David McKenzieRådgivare