Misslyckad utmätning

För drygt två år till en sedan lånade jag ut 150 000kr till en leverantör. Leverantören, ett aktiebolag, betalade inte tillbaka lånet som avtalat. Jag ansökte då om betalningsföreläggande hos Kronofogden och med utslaget som underlag så ansökte jag om utmätning. Dessvärre fanns inga utmätningsbara tillgångar hos leverantören. Vad händer nu? Kan jag få något om leverantörens ekonomiska förhållanden förändras i framtiden?

Lawline svarar

Hej,

Tack för din fråga.

Så länge skuld kvarstår så gör Kronofogden nya utredningar för att se om den skuldsattes situation har förändrats.

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare