FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 22/10/2017

Kräver anställning vid försäkringsbolag utdrag ur polisregistret?

Hej,

Jag vill jobba som skadereglerare men har åkt dit flera gånger för stöld och snatteri, och jag står just nu under skyddstillsyn. Vet ni om alla försäkringsbolag kräver registerutdrag samt om man inte får jobba om man har ett sådant register?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Din fråga är inte av laglig karaktär och för att besvara den måste du ta kontakt med de företag som du ser som en möjlig framtida arbetsgivare. Hör med dem om de kräver utdrag ur registret och hur de ser på dina domar.

Med vänlig hälsning,

Lenita PetterssonRådgivare