Hur kan jag få betalt?

Jag träffa en kille över nätet och han har varit här. Han vill hjälpa mig måla om huset då han är målare och kunde köpa färg billigare. Han skrev upp allt och min summa jag skulle betala vilket jag gjorde. Sen har han lånat pengar i omgångar av mig. Nu till saken är att jag inte fått färgen och självklart har han inte betalt tillbaka några pengar. Finns det något jag kan göra?

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att kontakta Lawline!

Du kan skicka in en ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogden, här. Det kostar 300 kronor, men de pengarna får du tillbaka om Kronofogden beslutar att du ska få betalt för din skuld. Alla blanketter och information om hur du ska gå tillväga finns i bifogad länk.

Väl mött!

Sofia NygrenRådgivare