FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt25/06/2017

Hotad med polisanmälan

Drack en caffelatte i affären och ställde den på en hylla medan jag tog ner varor i korgen och glömde sen muggen med kaffe kvar på hyllan. I kassan blir jag utskälld av chefen på Ica och alla kunder hör han säga att det här ska polisanmälas, han skriker åt mej som om jag var en stortjuv! Hjälp mej 70 årig kvinna

Lawline svarar

Hej,

du kan vara lugn. Du har knappast begått något brott och behöver inte bry dig om den där Ica-chefen.

Rådgivare