Hjälp med inkassoärende

Hej! Jag behöver juridisk hjälp med inkasso ärende pga parkeringsböter. Betalade via appen och fick faktura. Åkte utomlands och kom tillbaka. Det fanns inga betalkvitto på vindrutan. Jag hade via postnord begärd postlagring för samma period. När jag kom hem hittade jag 2 räkningar från inkasso i postlådan, med hot att jag kommer att bli anmäld till kronofogden om jag inte betalade inom några dagar. Jag ringde och informerade om läget och att jag har kvitto. Fick råd att skicka bestridande via e mejl vilket jag gjorde. Jag fick avslag och betalde summan. Jag informerade easypark men fick ingen hjälp. Sedan fick jag en betalningsfaktura till på annat datum. Jag betalade den, idag fick jag ännu en till.. hjälp.. Jag vet inte hur många mer kommer jag att få och jag åker utomlands och kommer att vara bortrest i 2 månader. Jag är orolig att få räkningar och bli anmäld till kronofogden! Jag undrar om Ni kan hjälpa mig och isf hur mycket kostar det. Jag har alla dokument som styrker detta.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänt dig till Lawline med din fråga!

Som jag tolkar det så vill du ha hjälp med att bestrida räkningarna som du har fått. Vi på Lawline erbjuder juridisk rådgivning inom alla områden förutom straffrätt och skatterätt vilket din fråga inte gäller. Min rekommendation är att du använder dig av någon av de andra tjänsterna som jag listar nedan för att få ytterligare hjälp:

Vi erbjuder följande tjänster och du är välkommen att använda den som passar dina behov bäst:

- Gratis telefonrådgivning, ring oss på 08-533 300 04 och välj knappval 2.

- Ställ en expressfråga och få garanterat svar inom tre dagar för 995 kr, klicka här http://www.lawline.se/ask_a_question

- Ställ en expressfråga och få garanterat svar inom 24 h för 1495 kr, klicka här http://www.lawline.se/ask_a_question

- Boka tid med en jurist för 1677,50 kr/h, ring oss på 08-533 300 04 och välj knappval 1.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Vänligen,

Simon RydbergRådgivare