FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt09/09/2017

Ge bort fastighet till ett barn

Min mamma har skrivit över mark och fastighet till en av mina bröder utan min vetskap. Hur kan det gå igenom utan att alla syskon är informerade?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om det är din mammas fastighet så får hon förfoga över den hur hon vill, utan att behöva informera er andra barn om att hon gett bort dem till ett specifikt barn. Det finns inte heller några regler om att hon måste kompensera er.

Hoppas det var svar på din fråga!

Vänligen,

Hanna RappmannRådgivare