FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt28/06/2017

Försäljning till syskon.

Vad är rimligt som syskonpris när man säljer sommarstuga taxeringsvärde661000kr o beräknat marknadsvärde ca 2000 000.

Lawline svarar

Hej! Vad kul att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Rimligt syskonpris
Det är jättesvårt att säga vad som ska klassas som ett rimligt syskonpris. Man brukar ofta utgå från att fastigheter ska säljas för marknadsvärde, om du skulle vilja sälja det för en lägre peng så kan man se mellanskillnaden som en gåva från dig till ditt syskon.

Hoppas allting går bra!

Vänligen,

Elin GustavssonRådgivare