FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 25/10/2019

Finns det någon dom på Lag om sjuklön 12 § där arbetsgivaren blivit dömd till böter?

Finns det någon dom på Lag (1991:1047) om sjuklön 12 § där arbetsgivaren blivit dömd till böter?

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Dessvärre finner jag ingen dom avseende din fråga. Generellt finns det ganska få domar kring sjuklön, men om du är intresserad av att söka efter domar kan jag hänvisa dig vidare till domstolens databas över domar: http://www.rattsinfosok.dom.se/lagrummet/index.jsp.

Är det något specifikt du undrar över gällande 12 § lag om sjukön eller om du undrar något annat, är du givetvis välkommen att höra av dig!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare