Faktura för arbete som redan utförts på egen hand

Hej.

Vår fd hyresvärd hade sagt vid besiktningen att vi ska betala 4000 kr för repor på golv i sovrum.

Vi lagade det själva ihop med en golvläggare och dom kom tillbaka och ombesikta, vi fick då godkänt och ärendet avslutades.

Men nu snart 2 månader efteråt så kommer en räkning på 4000 kr för golvet.

Sambon ringer och frågar vad de är frågan om, han säger då att han ser den är godkänd men inte hittat något papper från besiktningen alls Ang golvet utan bara städning vid ombesiktning.

Sen har dom skickat ut faktura uppgifter innan ombesiktning.

Kan vi vinna det eller måste vi betala?

Lawline svarar

Hej och tack för att ni vänder er till oss på Lawline!

Ni behöver inte betala om ni åtgärdat felet och de godkänt det. Ni har gjort det som krävs av er enligt 15 § hyreslagen. Skriv och förklara detta för hyresvärden, om han bestrider det så vänder ni er till hyresnämnden i ert län.

Ursäkta att svaret dröjde. Prova gärna vår expressrådgivning nästa gång för extra snabbt svar!

Vänliga hälsningar,

Samuel KarlssonRådgivare